Selasa, 26 April 2011

KETAYAP BEWARNA BERINTI COKLAT


Ini menu minum petang sekali dengan bekal anak-anak ke sekolah rendah semalam..nak buat ikut resepi Dadar Coklat tu rasanya kena guna banyak telur..kalau buat ketayap ni telur 1 biji je..hihi..dapat banyak gak tuh, cuma Ana tak letak warna hijau, letak esen vanila & pewarna je..kaedah pun lebih kurang sama dengan Dadar Coklat tuh..

Meh layan..hehe..RESEPI KUIH KETAYAP ASAL


Kuih Ketayap
Copy : Mas
Sumber : Kak AnIzahKak Hana

Bahan :
  • *1 biji telur
  • *2 cawan tepung gandum
  • *1/2 sudu teh garam
  • *2 cawan air
  • *sedikit esen vanila
  • *sedikit pewarna..
  • minyak untuk mendadar
  • Inti coklat

 
Cara :
  1. Blend semua bahan yg bertanda *. Asingkan untuk letak pewarna kesukaan
  2. Lengserkan minyak atas kuali. Dan dadarlah adunan tadi hingga masak.
  3. Angkat. Masukkan inti coklat dan gulung.
  4. Siap dihidang.

2 ulasan:

Nazrah Bakery & Dunia Kuih berkata...

belang belang u....sedap mesti anak anak suka kan

izahdaut berkata...

sah kena sampuk colat filling. mana resepi yang coklat filing yang kejun2 sikit tu? weh lawo lak aku tengok warne warni tu.dapat ngap 3 gulung puas ni

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...