Isnin, 31 Januari 2011

KUIH KETAYAP

Sarapan pagi tadi..anak-anak suka, lagipun dah lama diaorang mintak, lepas makan kuih ni yang ayahnya beli, terus cakap, nanti Ummi buat kuih ni ye..sedap.. dah begitu lama peram resepi yang ambik masa Mas tayang dulu, baru harini keluar kat dapo nih..kekeke..


Terima kasih ye Mas & tuan punya rsp..tempek sini lak, nanti nak buat lagi lain kali..

Kuih Ketayap
Copy : Mas
Sumber : Kak AnIzahKak Hana

Bahan :
  • *1 biji telur
  • *2 cawan tepung gandum
  • *1/2 sudu teh garam
  • *2 cawan air
  • *1 sudu besar air pandan
  • *sedikit pewarna hijau
  • minyak untuk mendadar

Cara :
  1. Blend semua bahan yg bertanda *.
  2. Lengserkan minyak atas kuali. Dan dadarlah adunan tadi hingga masak.
  3. Angkat. Masukkan inti kelapa dan gulung.
  4. Siap dihidang.
 RESEPI INTI KELAPA

5 ulasan:

Mas berkata...

anna,ketayap 4 ketoi..aku pun suka tau..makan masa cuaca sejuk ni best tau..he..he..

Encik MamaT berkata...

lama tak makan ni kak ana... terliur.... huhu

Anna Qawina berkata...

Mas : ank2 aku dh warning pg tadik...soh simpan tuk diaorang balik sklh agama..kekekke...

Mamat : soh cik adik cayang u buatkan..sonang jo..kikikiii

Dini's Mum berkata...

Tq pasal BM tu. CMC tu saya pun tak tau mahal ke murah saya jual. 1kg RM38. Yang kat entry Ana komen tu 1.5kg RM55. Topping ganache pakai coklat compound.

Nieza berkata...

sedapnya kuih ketayap ana ni lama dah tak mkn...malas nk buah coz tak ada kelapa parut.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...