Selasa, 12 April 2011

ROTI BERINTI COKLAT

Assalamualaikum...

Selamat pagi...sejuknya suasana harini..pagi tadi hujan renyai-renyai membasahi bumi..membasahkan permukaan bumi yg kering kontang ni..itulah Rahmat Allah untuk kita makhluk di bumi ini..hujan panas adalah rahmat....semoga kita sentiasa bersyukur atas segala rahmat & kurniaan-Nya..& terus-menerus beramal kepada-Nya..InsyaAllah..


Roti edisi semalam ni..hehe..habis sudah baru sempat ditayangkan..apa nak buat kan..Basic Dough Bun yang dah femes tuh & berintikan coklat yang dibuat sendiri..Alhamdulillah..selamat dijamu keluarga sendiri..Permukaan roti yang berkilat tu Ana cuma sapu bancuhan telur(ambil sedikit dari sebiji telur utk doh tu) & dicampur susu segar & beberapa titis madu asli..bila keluar oven & sejuk, tetap kekal berkilat, tak payah sapu butter dah..


Ingat nak pintal2 tapi doh tak cukup lak, ini lebihan dari buat yang bulat2 tu..Canai doh nipis2 & sapukan inti coklat, kemudian gulung, masukkan dalam loyang petak kecil..dapatle cicah air kopi..


Anak-anak cakap "Nape sikit sangat inti coklat??" hehe...ingatkan dah banyak letak, bila doh dah naik & bakar, se'coet' je dalam tuh..hikhik...


Apa2 pun, terima kasih tah yang keberapa kali dah ni buat empunya resepi..sape lagi...Kak Nor le..


8 ulasan:

izahdaut berkata...

banyak tu.bagi aku 3 biji..malas tul nak buat breakpes

Anna Qawina berkata...

err...jah..ni kelmarin buat, smlm dh abes..yg rini lom masuk lagik..kahkah..hambik..hambikkk

Mas berkata...

amboiii...cunnya roti..
bak aku sikittt...

tun_telani berkata...

huhhh... jeles btol nengok roti2 gebus semua org nih.. mcm byk je yg kak anna wat tu.. mesti nk bungkus kasi kat tun 2-3 ketul kan? kan?

Nieza berkata...

haha ana dah kena angin meroti dah sekrng ni...bagus2 nieza lak nk cuti meroti nk mai mkn roti gebus ana ni lak..hehe

Mamasya berkata...

Gebus roti Ana tu...budak2 mmg suka roti inti coklat...tambah yg byk coklat....lagi mrk suka.

Ummi berkata...

huuuu sedapnya roti gebuss ni bagi sikit kat cheq no..

inaku79 berkata...

cokelat2 ni mmg best...roti inti cokelat...konpem la best... tertarik plak tgk filling chocolate tu. biase bantai buh cip coklat jer dlm roti...hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...