Khamis, 2 Disember 2010

APAM COKLAT

Assalamualaikum & Selamat pagi..
Indah cuaca harini, harap2 terang & sejuk sepanjang hari ni..sedap gak kan..*tengah fikir nak tarik selimut ke tak..heee*

Ok..berbalik kepada gambar di bawah ni, kes terkena virus apam sana sini, maka Ana merajinkan tangan..hehe...kejadiannya kurang cantik, tapi tinggal 3 biji lagi, tupun sorok untuk Puteri Manja Ana yang masih berlengkar atas tilam ni..yang lain dah dikerjakan 3 orang kanak-kanak riang ni, makan panas-panas2 sedap wei...
 
 
Disebabkan tak tutup penutup kukusan tu, muka apam ni jadi berkerutu sikit, takpela kan, yang penting jadi & sarapan harini sudah dilaksanakan oleh seorang Ummi yang baik hati & sayangkan anak-anaknya..heheh..*puji diri sdri takpe kan?*
 
APAM COKLAT by Alma MyR..Copy dari dapo Izah
Sumber: Kak Nor
Terima kasih semua..
 
BAHAN-BAHAN
  • 1cawan tepung gandum
  • 1/2 cawan gula 
  • 1/2 cawan susu pekat 
  • 1/2 cawan minyak masak 
  • 1/2 cawan air 
  • 1bj telur
  •  1/2 sudu kecil soda bikarbonat 
  • 1 atau 2 sudu besar serbuk koko
CARA-CARA :
  • Panaskan pengukus yg berisi air hingga mendidih.
  • Mix semua bahan2 menggunakan mixer atau nak lebih mudah lg boleh gunakan blender. 
  • Masukkan dlm acuan lompang dan kukus hingga masak lebih kurang 10 - 15 minit. 
  • Sedap dimakan panas2.

4 ulasan:

Mas berkata...

haaa..ha...anna dah berjangkit virus apam...suka2....
sedap kan Anna apam coklat ni...mas suka sangat..ala kek coklat rasanya...
lain kali buat apam kena tutup ngan kain yer cik Anna ku cayang..

izahdaut berkata...

ikikiki... pssss ala ala volcano... mamposs aku kna sumpah pass ni..caboottt

Anna Qawina berkata...

Mas : a'ah ala2 kek coklat lak...kes nak cpt ni tu yg malas nak tutup..konon2nya tak sempat nitik air tu ..hahaha

Izah : aku sumpah ko buat apam je hari2 pasni..wakakaaa...

Kak Lin berkata...

Anna>~ Mesti Sedap Apam Ni...Kak Lin Teringin Juga Nak Cuba...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...