Sabtu, 19 Jun 2010

BALIK KAMPUNG

Baru2 ni Ana berpeluang balik ke kampung halaman tercinta..dah lama gak tak balik ni...terima kasih kat Cik Abe Ana yang sudi memenuhi permintaan istimewa Ana ni...kebetulan kat kampung pokok2 kat kebun ayah Ana sedang  berbuah tp bukan rezeki kami sbb blm masak lagi..hihi..tengok jela...itupun dah cukup bersyukur sbb berpeluang menziarahi keluarga kan...yg plg ptg skali dapat tgk ayah bondaku tercinta ni...



3 hari kat kampung, blh dikira berapa lama masa yg diambil utk duduk kat rumah..banyak masa kat kebun ayah..makan2 pun kat pondok di kebun tu..memang nostalgia betulla...

 masak2 guna dapur kayu..pedih2 biji mata..hihi

seleranya makan di bawah pokok durian ni...

sekadar tatapan mata...buah2han tempatan yang sedang berputik..mungkin skrang dah masak kot...


durian yang sedang menanti masa utk gugur...

manggis

anak2 kecil ni teruja memungut putik durian yang gugur...

Haa...kat kampung Ana ada air terjun tau...lps makan2 & berkebun sejenak...hehe...pelagi..kami bermandi manda kat air terjun tu...terketar2 budak2 ni tp mmg gembira tgk budak2 bermain air..Hannah pun kemain lagi berendam...

sejuukkkk....

Hati riang walaupun masa yang ada kat kampung sekejap cuma, tetapi begitu berharga buat Ana..bila lagila nak balik Klate nih...kepada anda yang ada kg halaman terutama yg masih punya ayah bonda...PULANGLAH...sementara mereka masih ada untuk menyambut anda..

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...