Jumaat, 18 Jun 2010

RICH CHOC.PUDDING

Anda tercari2 menu utk dihidangkan kpd anak2 anda? Meh kita try buat puding ni, Ana buat malam td, kebetulan nak habiskan susu tepung yg Hannah tak nak minum, maka susu tu pun “dipudingkan”…hihi…cara buat pun ringkas je..resepi ni dari junjs11@myresepi.com

kaya ngan coklatnye..

Bahan2 :

  • 1/2 cawan serbuk koko

  • 1 cawan gula

  • 1/2 cawan susu tepung

  • 1/2 sudu teh garam

  • 4 1/2 cawan air

  • 4 sudu besar tepung jagung

  • 1/2 sudu teh esen vanila

  • 3 sudu besar butter

  • 1 peket serbuk agar2 (10 - 11 gram cap Nona)



Cara2 nak buat :

  • Campurkan semua bahan kecuali butter & kacau selalu sampai mendidih

  • Masukkan butter, kacau lagi sampai pekat2 skt

  • Angkat & tuang ke dlm loyang @ apa2 bekas yg disukai..
 

**pesanan dari tuan punya resepi ni, kalau nak senang keluarkan puding dari bekas, basahkan dulu acuan sblm memasukkan puding..bila dah beku, InsyaAllah senang nak keluarkan..**

 Senang kan? cubalah sendiri..(",)

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...