Isnin, 7 Februari 2011

GULUNGAN SOSEJ BERSAMA NESTUM

Assalmualaikum.

Nak update menu bekal anak-anak ke sekolah harini, buat mana yang ada dalam peti & simple eje..roti pun beli tau, tak larat nak meroti sendirian..hehe..sosej bajet le ni, belah 2, sebab kuantiti sosej tak sepadan dengan roti yang ada..haha..tapi anak-anak dah tersenyum gumbira bila balik sekolah agama tadi nampak bekal yang akan dibawa..


Okehler..kira resepi versi kita yang ado ajela ek..kala tersama dgn rsp yang korang buat harap ampun maap yer..makcik tak sengaja nak..hehe..

Bahan-bahan :
  • Roti sandwich - potong keraknya & canai nipis
  • Sosej - dicelur sekejap & belah 2
  • Planta
  • Nestum
  • Telur - dikocok sedikit
  • Minyak untuk menggoreng
 

Cara-cara :
  • Sapu roti dengan planta, letakkan sosej kemudian gulung.
  • Celupkan gulungan roti sosej tadi ke dalam telur.
  • Golekkan pula di atas nestum, kemudian goreng menggunakan api perlahan, minyk tu sikit ajer...
  • Toskan & boleh makan...

2 ulasan:

Mas berkata...

ni peberet anak2 mas tau...nak sikittt...jangan kedekut..he..he..

Anna Qawina berkata...

Mas : peberet mak anak jugak..hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...