Jumaat, 24 September 2010

CORNFLAKES MILO

Salam ukhwah buat semua..menjelang hari minggu ni siap sediala untuk menghadiri undangan rumah terbuka & bersedia jugakla untuk menerima kedatangan tetamu, yg tak tahan tu takutnya tetamu sampai tanpa di sangka2, mau datang malam2 nak masak pun dah semput masa, jadi kena sedia apa2 yang patutla kan, macam kuih2 & biskut tu...kurang2nya ada benda nak dihidangkan. Sekarang ni Ana baru sudah membuat 3 jenis biskut, kira penuhkan balikla balang2 yang dah kosong tu, yang dah siap ni ada choc.chips cookies, cuppucino slices & cornflakes milo ni, dah lama nampak orang dok kalut membuatnya, Ana je yg buat2 tak nampak, hahaaaa...kira dah tertinggal ketapi ler nih...


Haritu nampak kat umah Mas..kat dapo Izah pun ada...haa sape2 lg yg pernah buat tu tulun bgtau yea...nanti Ana letakkan linknya...oppsss..asalnya ada kat sini...HJH MAS

Resepi ni Ana copy dari Dapo Izah...ko halalkan Izah yo... ko punya cantik sebab hias ngan coklat cair tu, Ana punya tabur manik warna warni je..edisi biskut raya selepas raya ni kena cepat2 & seringkas mungkin..eheheheheee...
Bahan - bahan :
  • 100gm butter
  • 100gm cornflakes
  • 100gm serbuk milo
  • 4 sudu makan golden syrup-tuko guna madu..sameler...

Cara membuatnya :
  1. Cornflakes dihancurkan sederhana dan disimpan dalam bekas.
  2. Masak butter hingga cair atas api sederhana besar.
  3. Sesudah cair masukkan golden syrup dan kacau sebati.
  4. Kemudian masukkan serbuk milo dan kacau sebati.
  5. Tuang kedalam bekas cornflakes yang telah dihancurkan tadi dan gaul sebati.
  6. Bulatkan terus masa masih panas dan masukkan kedalam bekas mini cookies dan sejukkan dulu sebelum disimpan dalan balang.

2 ulasan:

izahdaut berkata...

anna...ate kalau sekut ni buat lepas raya sah le cepat juge habisnya kan..hehheee...weh sedap lah sekut ni..tapi malas tul nak gentel letak dlm paper cup kecik2 tuu

Anna Qawina berkata...

weh Izah..bab malas tu takyah ckp ler, mmg maleh tapi terpakso, kang lemau lak cornflakes tu...haha..kejap je dah tinggal separuh balang, tak tahuler nak ckp aper dah..hikhik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...