Khamis, 23 September 2010

BUBUR NESTUM

Assalamualaikum...semua dah sarapan? Ke terus makan tengahari je..huh, sonang kijo kan kalau masak terus untuk tengahari, ni masukkan N3 pon sambil2 masakla...Bubur ni Ana buat malam tadi, sebab perut sakit & sebu, mungkin banyak sangat makan ubat2an..tu yang makan bubur Nestum, ada plak stoberi beli kat tepi jalan Cameron Highland masa balik dari kampung haritu, taruk jela, nampak stoberi tupun dah nak lebam2 dah..hihi...


Enak jugak buat sarapan nih..meh kita skodeng cara nak bikinnya, resepi dari buku NESTUM...

Bahan-bahan :
  • 1 cawan Nestum..Original/Madu/Coklat
  • 2 cawan susu segar
  • 2 camca besar gula pasir...*Tak payah letak pon takpe, lg sedap
  • 1/4 camca kecil garam
Cara-cara :
  • Di dalam periuk kecil, masukkan susu, gula, garam & masak dengan api perlahan hingga mendidih.
  • Bila dah mendidih, padamkan api & masukkan NESTUM di dalam susu panas tadi, gaul sebati.
  • Hidangkan dengan potongan buah-buahan jika suka & sedap dimakan panas-panas...

SELAMAT MENCUBA...

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...