03 Januari, 2014

IKAN GORENG MASAK BENING PEDAS

Alhamdulillah .masih diberi nafas utk.hari ini..saya update blog kadang setting autopost ya, jadi sampai masa keluarla sendiri post2 saya ni, kot2 masa entry ni keluar saya dah bersalin tu agak2la kan...takut kang ada yang kata giler berblog ke hape dalam labour room pon sempat update blog..hehe


Sekali lagi saya campak resepi sempoi yang amat mudah disediakan..asal tengok kakak ipar yg masak..lepas tanya2 balikla buat kat rumah..time xde apa bahan nak masak yang renyah2 boleh cuba. Yela kadang2 dalam peti ajaib tu bukan selalu ada bahan2 untuk masak2 beria2 kan, aaaa tu peti saya la tu..hehe

IKAN GORENG MASAK BENING PEDAS
Resepi by AnnaQawina
 
Bahan2 :
  • Ikan kerisi - dibersihkan & digoreng jangan garing
  • Bawang merah*
  • Bawang putih*
  • Halia*
  • Cili api * tumbuk bhn bertanda *
  • Serai **ketuk2 je
  • Bunga kantan - potong 2 (jika suka)
  • Air secukupnya
Cara-cara:
  • Rebus air bersama semua bahan tersebut.
  • Bila dah mendidih, masukkan ikan goreng tadi besama bahan perasa yg disukai. Rebus hingga ikan goreng nampak agak lembut jangan lembik sgt..
  • Siap utk.dihidangkan..

Simple kan? Selamat mencuba...

1 ulasan:

cahayahidupku.blogspot.my berkata...

Nampak putih jer.. rupanya pedas ye Ana... sedap akak tengok :)

BELAJAR MENJUAL DI SHOPEE..AYUH!

Bismillah..Assalamualaikum.  Hari ni kita nak mula belajar basic nak menjual di platform SHOPEE pulak. Saya cuba guide mana yang termampu, s...