Isnin, 20 Jun 2011

Peria Katak Dalam Sambal Udang

Dah nak petang ni, dah siap menu untuk harini? haa..meh makan sama-sama. Sape nak lauk? Meh ambik..hehe..sesekali layan sayur peria sedap jugak..peria katak ni tak pahit macam peria yang besar tu kan..ke kami yang makan tak terasa pahit tak tahule..hihi..sedap tau..eh..korang dah tau..takpela..meh layan meh..bawak nasi masing-masing yer..tuan rumah sedia lauk je..kedekut jap..hehe..


Cara buatnya lebih kurang je, macam buat sambal biasa tu, korang semua dah teror dah..Peria tu kalau takut pahit rendam sekejap dalam air garam, tapi yang ni Ana tak rendam pun, elok je makan, tak pahit pun, cuma sebelum masukkan udang tu masukkan peria yang dah dipotong terlebih dahulu, baru masukkan udang. ..Siap..hehe..


sila jamu selera ^_^..sekadar berkongsi idea menu bersama, takle bosan sangat kan..
pst : ni lauk bila ek? kelmarin kot..huhu..

6 ulasan:

hazila berkata...

Salam,
Dulu saya tak suka peria sebab pahit, tapi sekarang pantang jumpa pulak.

izahdaut berkata...

kalau aku makan ni aku pilih udang je.. peria katak letak tepi

Mas berkata...

anna..aku kutip udang jerk yerk..
peria aku tak makan....

Mama Hawa/Mama Nani berkata...

Salam Anna.. Ni mama dtg bwk nasi nak mkn kat sini..takpe lauk peria mmg febret..tapi peria katak selalu buat ulam jer blm pernah grg lagi...

Anna Qawina berkata...

Kak Hazila : saya pun dulu tak suka..skrg dah jatuh chenta..hehe

Haipp!!! cubit tangan Mas & Izah..mana leh kutip udang jek..mkn peria tuh!!!


Mama Hawa : biasa gak celur & cecah sambal je..sesekali goreng tepung ke, sambal ke sedap gak..hehe

tun_telani berkata...

xpandai gak makan peria nih.. takit pahit..
tp kat cafe uni ada wat peria hiris nipis2 goreng celup tepung.. mmg x pahit sbb dh jd mcm keropok. hihi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...