Khamis, 23 Jun 2011

PUDING LAICI DANGDUT

Menu beberapa hari lepas..sedapnyaaa...tapi 3 anak kami tak suka, sebab rasa laici katanya..huhu...Kami dengan si kecik Hannah je yang laju makan..lembut & sejuk..nyaman je masuk perut..hehe..budak-budak ni nak yang warna coklat katanya..kena tunggu hari lain la buat yang coklat2 tu..banyak kerja kena setel ni..*tak habis-habis lagi?* ..huhu..


Konon buat layerla..bagi meriah sikit..hehe..tapi bila makan kena scoop dgn sudu gak, sebab tu namanya dangdut tu kot..goyang-goyang je..hehe.. 


PUDING LAICI DANGDUT

Bahan

  • 10 gm agar2 serbuk atau 1 paket agar2 biasa [28 gram]
  • 2 liter air
  • 2 cawan gula
  • 2 tin laici [asingkan airnya]
  • 1 tin susu cair

Cara:
1. Masakkan agar2 serbuk atau agar biasa bersama air sehingga mendidih.
2. Masukkan gula. Biarkan mendidih lagi. [jika gunakan agar2 biasa kena tapis]
3. Tutup api. Masukkan air laici dan susu cair. Kacau rata.
4. Tuangkan dalam acuan [terpulanglah nak acuan besar atau mangkuk kecil]. Bila dah sejuk masukkan dalam peti sejuk.
5. Hidangkan bersama buah laici yang diasingkan tadi.


NOTA
Puding laici ni agak lembut sedikit...so kalau nak makan potongkan [jika gunakan acuan besar] atau tuangkan dalam bekas dan gunakan sudu kecil untuk memakannya.....



 
**Ok..layan diri ye..Ana nak pergi klinik petang ni kalau sempat, InsyaAllah, dah masuk 32 minggu..nak tengok perkembangan 'orang dalam' ni..** nanti akan jenguk kamooo...^_^..rindu nak BW..

12 ulasan:

chikadakbiru berkata...

sedapnyee...kite pun ade tugasan wat puding laici nih...mak kite dh pesan suruh wat balik keje kang hihi...

Ezadlieza berkata...

Salam Anna....woo ada checkup yer arini...moga moga baby tu sihat

Rabiatun Adawyah berkata...

assalamualaikum Anna, nak sikit..sedapnyer..terasa sejuk jer anak tekak ni.. :)

Mas berkata...

anna...aku nak...
aku suka puding ni....
nampak pun goyang2 inul jerk puding tu...

Cendana Kasih berkata...

Ana..aku ada bawak apam ni..kita tukar ngan puding dandut ko tu yer..hehehe

Nazrah Bakery & Dunia Kuih berkata...

sama kat rumah kita..wat puding laici..tapi kita punya tak berdangdut...

Mamasya berkata...

Assalammialaikum Anna..apa kabar?lama tak singgah dapur Anna..
puding ni dpt mkn sejuk2..nyamannya tekak...

Nieza berkata...

Assalam Anna, apa khabar?..sedapnya puding tu...nk minta pun dah abis ...kena cari laici dulula..hehe

ijayuji berkata...

Salam kak anna yg manisss!!! waaaaaaaa..... byk terlepasss niiiii, nak bungkus semua sekali tauu! laici dangdut tu waduhhhhhhh sgt suke sbb tak berat sgt kalau makan ringan jer rasa :D

tun_telani berkata...

tun panggil puding susu ^^ sedap! tp xpenah wat.. mama tun suka wat.. kalau dia nk tunjuk skill wat puding dia, puding ni laa yg mama selalu wat.. kdg2 letak laici, kdg2 letak fruit cocktail =) wahh.. windunye nk blk kg..

Kak Sam berkata...

kita suka..kita suka...

Ucu Faridah berkata...

Assalamualaikum anna..jgn goyang gerudi lama2..nanti org dlm meragam...bila due...?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...