Isnin, 14 Februari 2011

Marble Cheese Cake

 Assalamualaikum

Kek yang dimasak beberapa hari lepas..kes nak perabihkan cheese yang nk xpired 20hb ni..hehe...mula2 tu ingatkan nak buat resepi kak Yatie tu, tapi butter tak cukup lak, terus buat resepi yang dah lama ada dalam simpanan ni..Sambil2 bakar kek, sambil dok berperang ngan Mek Sue..tergaring le sikit bawah kek tuh...nak marah gak ngan mek Sue nih, sibbaik ada Kak Nor tolong leraikan..hehe...


takpe HaSue, yang hangit tu Ana dah kikis & poskan, 2 3 hari lagi smpai le kot...selamat menjamu mata yea..esok hamba tak bersiaran, anak2 ajak tengok Dinosour...hah..bnyakla melayang hengget2 tu nanti dengan permintaan budak2 ni...memang sejak kecik lagi diaorang suka Dinosour..ish...*Tupun kalau takde aral melintang le...


Okeh meh kita sekodeng & sepetkan mata tu sikit tgk resepi..Erkk..apesal gambar kali ni ada munger2 eh? haha..layan ajela...

 

Marble Cheese Cake

Sumber : kaknita@Myresipi

Bahan-bahan ( 9 cm )

  • Bahan A
  • 185g butter
  • 1/4 cawan serbuk koko
  • 1/2 cawan gula halus
  • 1 cawan tepung gandum
  • 1 sudu teh baking powder
  • 3 biji telur (gred A)
Bahan B
  • 250 gm cream cheese
  • 1/2 cawan gula halus
  • 1/4 cawan fresh milk /susu cair
  • 1 biji telur
  • 1 sudu teh esen vanila

Cara-cara

  1. Cairkan butter ,masukkan serbuk koko dan kacau sebati. Biarkan sejuk
  2. Pukul gula dgn adunan 1 ,mskkan telur satu persatu.Kemudian masukkan tepung yg telah diayak bersama baking powder
  3. Dalam bekas lain pukul cream cheese dgn gula,masukkan telur ,esen vanilla diikuti dgn susu cair sampai sebati.
  4. Tuangkan adunan koko berselang seli dgn adunan cheese
  5. Bakar dgn suhu 180'c selama 40 min

SALAM MAULIDURRASUL..sama-sama kita menghayati sirah Rasulullah s.a.w agar diri kita lebih dekat dengan penghulu kita & bertambah kasih & Redha Allah s.w.t...Wallahua'lam

6 ulasan:

HaSue berkata...

wehh..mana x sampai2 lg ko pos nih?ntah2 posmen makan tgh2 jalan kot..huehuee..
ana,ko kan..kalo kurang sihat jgn susah2 buatkn aku ciskek..heee..
tapi hangus pun mengancam gak ciskek ko tuh..bak aku separuh loyang!nak merasa jer

p/s:nanti ko buat ciskek lg kite perang lg ek..hihih

Mas berkata...

nak cis kek..nak cis kek...
sedappnya...

Anna Qawina berkata...

Sue : takmo nye posmen tuh makan kerk2 ciskek tuh...esok lusa tulat tuleng sampai ler..ko tungu dpn tingkap yo...hikhik

Mas ; ada belen2 lg nih..my kids kureng mkn yg cis2 nih..ummi diaorng je dok ngap..penat mulut nih..hikhik

Nieza berkata...

Salam Maulidur Rasul Ana...dh byk tertinggal n3 ana ni..bz skit tak sempat nk bw..btw menarik nengok kek ni...emm harus dicuba ni..:)

Suara Kalbu berkata...

Cedapnyerrrrrrrrrrrrr... nak sikit ?

Pink Princes berkata...

nampak macam sedap... ntn nak cuba jugak la..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...