Jumaat, 14 Januari 2011

Terima kasih daun keladi...

Assalamualaikum w.b.t.

Salam pagi Jumaat yang damai, cerah tak cerah, gelap pun tak gelap, kira sedang-sedang aje cuaca ni..kalau jemur kain belum tentu kering lagi..hihi..tapi kalau baring2 sah-sah tersadai sampai tengahari ni..Pagini Ana nak ucapkan terima kasih banyak2 kepada teman-teman adik kakak yang berkunjung & memberi komen2 ucapan tahniah & juga tip-tip berguna bagi n3 semalam tu..InsyaAllah akan diusahakan sebaik mungkin melaksanakan mana yang termampu. Maklumla umur dah dekat2 senja ni, kadang2 ada penyakit2 yang tak disangka berkunjung tanpa sedar..


Ada yang terkejut.."DAH 5?" hehe..agaknyala terkejut..umur Ana baru (baru ke) 31 tahun, tak tipu nih..kawen masa umo 23 tahun, target dapat 6/7 anak sebelum umur 40..ok ke? mueheheeee...ada yang naik pinar bijik mato nih..takpela rezeki, terima seadanya setakat yg termampu kan..Alhamdulillah

Kat sini, Ana nak letak komen/tip2/nasihat yang diberikan dalam n3 smlm tu, mana tahu ada yang memerlukan panduan & nasihat, boleh juga kita dapat manfaat sama-sama kan..

PETUA2 & NASIHAT UBATI KENCING KOTOR
  • rajin2 makan sayur lobak putih tu ye.. buat sup atau acar mentah.. org kata elok utk kencing kotor. 
  • kena banyakkan minum air putih/masak.. 
  • jangan tahan kencing..
  • mungkin acar mentah yg campur cuka tu kurang sesuai utk ana(sbb kandungan masih baru) 
  • buat sup lobak putih tp jangan byk sgt kuahnya.. so makan lobaknya & hirup sekali dengan supnya.. tp kalau sanggup minum jusnya lagi bagus..

  • lobak putih baik untuk masalah kencing kotor
  • blender lobak putih tu dan campur sedikit gula batu.
  • elok buat sup jer lah lobak tu...

  • Minum jus lobak putih yg dikisar tanpa gula.
  • Minum air masak banyak-banyak 
  • Makan buah tembikai 
  • Minum air kelapa yang dicampur dgn garam kasar sikit. Selawat dulu sebelum minum
  • Minum air barli suam kurang manis ( high recemmendation ni kak )
  • Jauhkan makanan dalam tin

  • slalunya minum air masak byk2 je... 
  • kena kurangkan benda manis2 tu

Izah
  • telan ubat..errkkkk!!! hehe

  • minum air rebusan barli...amalkn.Insallh

  • minum air byk dan jgn tahan kencing

  • biasanya kalau utk bersihkan air kencing kotor boleh amalkan minum air barli yg homemade lg baik ya.. kalau boleh makan sekali dgn barli tu lg bagus
  • paling penting, banyakkan minum air masak..
  • junkfood hendaklah dijauhkan..
 Terima kasih daun keladi kepada anda, ada info bgtau le lagi lain kali yer..

 Sekian...(",)

2 ulasan:

izahdaut berkata...

hahahaa...ko memang..nasihat aku tuh memang tak buat nyer tu..tau dahhh...

Anna Qawina berkata...

Izah : kihkih..payau le obat2 tuh..tp makan jugakla antibiotik & ubt masam tuk cuci air kencing tuh..harini dah ok..Alhamdulillah...hehe..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...