Khamis, 21 Oktober 2010

ROOOTIIIII.......ROOOTIIIIII...

Assalamualaikum & Salam sejahtera..*nape skema je nih?*

heeeeee...ada bunyi cam orang jual roti tak? Bukan kita nak jual roti tau, saje2 nak buang masa tunjuk apa yang dimasak & dimakan...tak salah kan? Harini nak tunjuk bekal anak Ana untuk dibawa ke sekolah...roti memang pilihan utama Adam..jadi dengan hanya roti sandwich tu kenala pelbagaikan, tapi kalau dah malas cicah air pun laju jer kan...hehehehhe...

Stail roti macam Ana buat ni ada pernah tgk dalam majalah SDK tapi tah mana perginya, kita letak je ikut suka kita InsyaAllah sedap...

Fesyen pertama : Sandwich Coklat/Milo

Roti yang ditabur serbuk minuman coklat
Nak buat roti ni senang je, potong kerak roti, sapu nipis Planta/ mentega atas roti tu, past bakar jap bg garing sikit..dah masak & angkat cepat2 taburkan serbuk coklat ataupun serbuk milo tuh..makan panas2...sedaaapppp....!!!!

asalnye dipotong 4..mana lagi ni???? ni geram nih..
Heee...anak2 ni memang "Hantu" makan roti tau...kejap jer dah licin..*ngan Umminya skali..*

Fesyen ke 2: Sandwich Lapis Keju

Roti lapis keju
 Stail gini biasa buat..tapi kena ada keju le. Ni bahan2nya :

2 keping roti
1 keping keju
Planta
sedikit gula pasir
alalalalaaa...nak jatuh dah tuu..cepat ambik!!
  • Potong kerak2 roti 
  • Ambil 1 keping roti tadi, sapukan dengan Planta, kemudian tabur gula..*sikit je..*
  • Lapiskan kepingan keju diatas roti tadi, tutup pula dgn 1 keping lagi roti 
  • Bakar sekejap & angkat bila roti dah bertukar kekuningan.
  • Gula tu akan bagi rasa manis kira balance le ngan keju  tu kan..sedap!!

Akhirnya dah takde..mana perginya suma roti2 tu yea?? Heran sungguh..
rupa2nya...
dah kena kidnap..hihiii
Untuk stail & fesyen2 roti yang setersnya nantile, tuan dapo ni nak makan kek mayonis dulu..hihi...Selamat Menjamu Selera ya...Wassalam..

2 ulasan:

Mas berkata...

sama la ngan Ain ngan Daniel, sarapan roti ngan susu jer....he..he..

Anna Qawina berkata...

Mas : itu yg senang & mudah budak2 nak g sklh makan kan..kita pon sonang ati nak buat yg mudah2 ni..kekkee

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...