Rabu, 11 Ogos 2010

PUDING ROTI BERCHEESE

Dah dekat2 nak pose hari tu beli roti tapi terbiar lak, agaknya kurang selera dah nak makan, terbau2 je Ramadhan tu datang kan..jadi takut gak berkulat ke hapa..baik wat sesuatu kan..maka terciptalah..jeng..jeng..jeng...ini kira salah 1 menu berbuka harini le...


Heheh..nampak sememeh je kan, maklumlah belum cukup sejuk dipotong2 untuk masuk esbox..tapi Ana tak letak gula putih pun rasanya dah cukup mungkin sebab kismis & kurma tu yang bg rasa manis ditambah lemak2 keju lagi...
Resepi Ana kopipes dari Kak Madiha..halal ye kak..pose2 ni malas bebenor nak menaip..

Bahan2nya:
  • 10 keping roti
  • 2 cawan susu segar * Ana guna susu cair 1 tin + air bg cukupkan 2 cawan
  • ½ cawan gula perang (kalau suka lebih manis boleh tambah sikit lagi gula)
  • 250 grm krim cheese / 1 buku
  • 1 biji telur
  • 1 sudu esen vanilla
  • raisin / buah campur untuk hiasan * Ana letak kismis & kurma, hiris2..
Caranya :-
  • sapukan butter pada loyang pembakar. susun roti dalam loyang pembakar
  • jiruskan susu segar atas roti – biarkan dalam 15 minit
  • pukul cheese, telur , gula perang + esen vanilla hingga gebu
  • tuangkan atas roti tadi.
  • Hias dengan raisin hitam /or buah campur
  • Bakar dlm oven selama 20 minit = 200 deg. (bergantung oven memasing yek)
  • Tunggu sejuk baru potong…
Eh..!! kengkawan berbuka ngan ape? Nanti nak g intai2...:))
 

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...