Rabu, 11 Ogos 2010

PUDING MARBLE

Puding ni Ana buat sabtu lepas tapi malasnya nak upload, lgpun anak2 kurang gemar, mungkin sebab kurang manis & takde warna coklat..ada warna coklat pun sama-samar je, tak mengancam lidah diaorang kot, nak tak nak Ana jugakla dok ngap...mungkin lepas ni kena lebihkan gula & taruk serbuk koko lebih kot..lain kali try lagi kan...


Ana bekukan dalam acuan kecil2, senang nak makan, sorang sebiji takyah potong2 dah....resepi Ana kopipes dari MyResipi je..
Bahan-bahan :
  • 1 liter air
  • 10g agar-agar
  • 250g gula
  • 100g tepung kastard
  • 2 sudu kecil serbuk koko *lepas ni kena lebihkan 

Cara-cara

  • masak air bersama agar-agar dan gula hingga larut.
  • masukkan tepung kastard yang dibancuh dengan air. masak hingga gelegak.*jgn terus tuang je tepung kastard tu nanti berketul.
  • bahagi adunan kepada 2 dan campurkan serbuk koko pada salah satu.
  • dalam acuan, tuang adunan berselang-seli untuk dapatkan corak.
  • sejukkan dan sedia untuk dimakan. lebih sedap jika diletak dalam peti ais.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...