Khamis, 22 Julai 2010

ROTI GULUNG KEJU & SOSEJ

Salam semua...Alhamdulillah dapat masuk blog harini walaupun dah malam, sejak pagi internet problem jo..huh...geram rasenya...nak tak nak Ana masukkan jugak n3 tuk harini, sarapan & bekal anak ke sekolah yang ringkas, dapat idea ni kat facebook myresepi tu ler...Anak-anak sukala sebab ada keju..


Haa..ini sebahagian yang buat untuk makan-makan..yang dah ditapaukan untuk Adam dah simpan leklok..takut kena kebas..hihi...

Nak buatnya senang je..
  • Ambil roti putih & potong tepinya, jgn dibuang ya..
  • Sangai tepi roti tu kejap atas kuali @ boleh je masukkan dalam oven jap bagi garing, kemudian kisar halus..ketepikan
  • Rebus sosej panjang sekejap dalam air mendidih, toskan & belah 2.
  • Potong keju ikut suka dan aturkan atas roti, letakkan sosej tadi, taburkan sedikit serbuk lada putih (jika suka).
  • Gulung roti tersebut & celupkan kedalam bancuhan telur, kemudian salutkan dengan serbuk roti tadi.
  • Goreng dalam minyak yang sederhana panas, balik-balikkan & bila dah kekuningan angkat.
Hidangkan dengan sos cili & mayonis..(maaf..anak2 ana tak suka sayur jadi kalau nak tambah salad boleh je kan..)
Ini keju mozzarella yang Ana gunakan, seketul 1kg sebab tu kena potong kecik-kecik...

Keju Mozzarella Classic 1kg = RM32.00
dapatkannya daripada pengedar terdekat anda...(",)

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...