Sabtu, 2 April 2011

MEE BANDUNG BUKAN MUAR...

Menu petang semalam...dah lama teringin nak makan yang buat sendiri...tapi tak reti & takde kekuatan nak godek2 bahan..semalam nampak Kak Madiha tayang..tengok resepinya simple je, Ana pun tryle buat..tapi masa makan tu rasa macam ada kekurangan, maklumla, bahan2 yang digunakan tak seberapa, pakai mana yang ada je, tu sebab namanya Mee Bandung Bukan Muar..hihi..lain kali kena sediakan bahan yang sebetul-betulnya baru ngam ngan namanya yang asal kot..apa-apapun kat sini cuma buat tayangan amal jela, nak resepi tengok kat blog Kak Madiha yerk...*malas nak copy...*.heeeeee

ala kadar je isi kejadiannya...
Betul ke cenggini rupa kuahnya???
Cili jeruk buatan sendiri..sedap ye...
Sapa mau???..huhuhuuu..udah pinish!!
Klik sini untuk resepinya...
RESEPI MEE BANDUNG MUAR

3 ulasan:

Mas berkata...

tak kira...nak juga semangkuk...
aku tengok kuah tu seperiuk besar kau buat...he..he..

Anna Qawina berkata...

weh..ko tak paham ke Mas? udah pinish tuh..g buat sdrik!!!..kihkih...seperiuk...mmgle..dah melantak semalam, kalo ada sah2 dh basi..nak gak ke? kekekeke

MaDiHaA a.k.a Ratna berkata...

akak lupa nak kabor aritu.. sebab ana tak boh daging kan? akak rasa sepatutnya ana boleh kurangkan airnya sebab tujuan letak air byk tuh utk melembutkan daging. maknanya.. sementara tunggu daging lembut kuahnya tentulah sedikit mengurang/surut...(jd pekat sikit) kalau versi tak letak daging tu takdelah kena masak lama sbb yg lain2 tuh jenis cepat masak tak mcm daging kena masak lama... maybe tercair sikit ehh kuahnya? hehee...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...