Rabu, 22 Disember 2010

AWARD, AWARD & AWARD

Harini nak entykan award2 yang di anugerahkan..hehe...dah banyak hari disorok dalam peti, kena tunjukkan gak kan...

Ini dari seseorang yang amat pemalu..agaknyala..hihi..SO SHY LADY..terima kasih..


Ini pulak dari seorang pencinta muffin, sekarang ni agaknya tengah mencipta muffin jagung kot..maklum..baru balik dari kampung, banyak jagung bawak balik tuh..haha..terima kasih IZAH & juga KAK LIN ROSLY, seorang ibu yang sangat cantik & bergaya..cewaahh..award yang sama...


Ehhh..baru perasan...CHEF??? lalalalaaa...ai ni jauh ayam dari panggang nak bg nama chef..chef dapo sendirik le gamaknya ni kan...huhu...apa2pun terima ksih buat Izah & Kak Lin yea...ada soklan ke? haih...nak kena jawab ek? haha...

1. Sejak Bila Anda Mula Memasak Dan Apakah Masakan Pertama Anda?
  • Ana mula pandai masak nasi sejak sekolah menengah atas kot..sebab selalu dok asrama, balik sekali sekala pandai makan je..mula masak lauk pauk lepas kawen baru pandai, tupun sumber kiri kanan le..time nak masak call kakak/emak..haha..mula pandai masak kek & kuih..sejak tahun ni..percaya tak? betul, sblm ni tak pandai pun..sekarang pun tengah belajar lg..
  • Masakan pertama saya buat ialah Mee Goreng Basah (resepi dlm majalah) untuk dihidangkan kpd suami terchenta..(masa tu baru kawen..)...ngeee,,,
 
2. Sapa Yang Mengalakkan Anda Memasak?
  • Masa muda2 blom kawen mak asyik suruh belajar masuk dapo tapi malas le..dok lak jauh dari keluarga, mkn beli kan, balik kg skali skala order je, mesti ada yg masakkan..
  • Bila dah kawen, incik somi le, dia tak suka mkn kat kedai, dia ni lebih rela mkn nasi sejuk daripada pg beli kat luar..huhu..jimat punya asbend tau..tapi dia yg ajar Ana masak...kihkih..dia pandai masak, bila dah ada yg galakkan kita pun rajinle...
  • Sekarang ni lagi rajin sebab anak2 suka makan, tiap kali masak & ank2 & suami makan, ada 1 kepuasan kat situ..tambah2 lg kalau ada yg kata " Ummi..nanti buat lg yea.." hehe..*dah jadi cerita hikayat lak...

3. Masakan Yang Anda Suka Masak Dan Digemari Orang-Orang Kesayangan Anda...
  • Masak nasi dengan lauk pauk je..hari2 kena masak tu..
  • anak2 suka makan macam2...kek coklat, jemput2..
  • sekarang ni Cik Abe Ana suka makan kek karemel...hiiii..Alhamdulillah suma yang kita masak ada yang makan...*Kalau ada yg tak suka ai paksa jer..* kihkih

4. Tag 5 Orang Blogger Masak Yang Sering Berkunjung Ke Blog Anda.*ada ke yg suak berkunjung nih? hehe..maap la yea...

Ok...dah siap segala...penat nak buat hikayat ni tau...hehe ..mana2 yang dah ai angkat terima award ni silakan ambil yea wahai chef...hiii


2 ulasan:

LinRosLy berkata...

Salam Ana....
Mcm Kenal Jer Award Yg Di Gantung Tu...

Semua Solan Dijwb Dg Betul Kita Lulus Lah...Hehehehe

Mas berkata...

salam anna cayang, maceh yer sudi kasi award yang cantik tu....he..he...sebenarnya mas dah kena tag ngan kak hana....oleh kerana tag yg sama, kira dah buat yer....
maceh sebab ingat kat mas....moga persahabatan kita berterusan selamanya....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...