Rabu, 10 November 2010

KEK KARAMEL II

Waduuhh..Ana dah tangkap cintan cintun dengan kek nih...suma isi rumah ni suka makan..Dan ini yang terbaru & dah habis pun malam tadi...buat dalam loyang 4 segi, senang nak potong tapi karemelnya nipis sikitla..takpe, ramai boleh makan..

Resepi kek ada kat sini..---->


Guna bahan2 yang sama tetapi warna & rasa tu yang lain..kalini Ana buat yang coklat lak, memang sedap sangat makan sejuk-sejuk..Untuk adunan coklat tu tambahkan 1 sudu besar coklat emulco.

Kiranya ni antara kek karemel yang dah buat sepanjang minggu ni & minggu lps le ni, saje gatal tangan nak tayang..hihiii...


Kalau suka yang warna warni camni boleh jugak, cantik la kan...tapi Ana ada tgk orang lain buat warnanya kemain lagi terang..rasanya kurang eloklah letak pewarna banyak-banyak...betul tak?

Kalau buat bentuk bulat, karemelnya tebal & puas hati makan..nak lagi sedap tambahkan 2 sudu besar susu pekat manis dalam adunan kek (C)...


Alhamdulillah ada ura-ura Ana dengar kawan nak tempah untuk makan2 Raya Haji nanti..InsyaAllah jika diizinkan akan cuba memenuhi permintaan kawan-kawan terdekat & yang pastinya order dari pelanggan tetap tu mesti ada..Rakyat rumah ni ler...

**Semalam Ana ada belek-belek MyResipi.com...rasanya base rcp kek ni rasanya daripada Yani MyResipi la...cuma bahan-bahan tu ada ditambah untuk menjadikan kek ni lebih tebal..apa-apapun terima kasih yang tak terhingga kepada empunya penyumbang resepi & kepada yang mewar-warkan juga** Wallahua'lam...

5 ulasan:

izahdaut berkata...

uii ni brapa sarang telur dah habis ni..hahhaa...ishh ni buat hati ku terguda nak try ni...memang rasanya dah lama dah juga kek ni berlegar kat myresepi dulu.cuma tak di marblekan je kan..nk try juga la buat mkn2 time raya aji ni

Anna Qawina berkata...

Izah : tak tau bape sarang dah abes....kihkih...tp mmg sedap & nyam je sbb sejuk tu..haha..buat ek..pastu jemput kita g raya nanti..mmm

Lin Rosly berkata...

Salam...
Amboi!! Rajinnya Adik Akak Ni....Tak Teringin Ke Nak Hantar Sini Sikit!

Mas berkata...

masuk list..he..he..sedap betul tengok kek tu...

Anna Qawina berkata...

kak Lin : nak anto tp posmen taknak bawak..ngeeee


Mas : banyaknye list yg tgh menunggu yeea...buat jgn tak buat..hihi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...