Sabtu, 4 September 2010

EASY CHOC.PUDDING

Salam Ramadhan..masih bersisa lagi Ramadhan ni yea..walaupun mood raya dah terang-terangan..sana sini lagu raya..yang paling tak tahan lagu Balik Kampung tu haa...sob..sob..sedey gakla sebab Ana akan balik kampung suami dulu sehari sebelum raya haa...orang dah sunyi sepi kita masih disini..huhu..

hah..ambik nak yang paten mana...
Ni haa..sementara masih mood nak masak juadah berbuka apa kata kita cuba buat puding mudah sesangat nih..Ana jumpa kat majalah & buat tuk berbuka, letak peti ais, makan sejuk2 memang ngilu gusi..eheh...boleh try untuk pikat hati anak2 yang  berpuasa kan..

Resepi dia : 
Bahan-bahan:
  • 1 sudu makan agar-agar serbuk
  • 100 grm gula pasir (Ana kurangkan sikit sbb terlalu manis tuuu..)
  • 100 ml susu segar..(Ana boh susu cair je..)
  • 450 ml air
  • 2 sudu makan coklat cair..(Ana letak coklat masakan yang dipotong dadu)
  • buah laici bersirap..jika suka..
Cara-cara :
  • Didihkan agar-agar, gula, susu, air & coklat cair dalam periuk.
  • Dah mendidih tu angkat & tuangkan ke dalam acuan & masukkan buah laici..(Ana tak letak pon).
  • Bekukan & boleh disimpan di dalam peti ais.
  • Bila nak menghidang, boleh hidangkan bersama buah laici & tuangkan air sirap laici tu..*Ana tak buat pon...

Mudah kan? Buatlah, mana tahu menepati selera & cepat siap, boleh juga buat untuk hidangan Hari Raya nanti...

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...