Rabu, 27 Januari 2016

Danish Butter Cookies- Falcon Pasta Maker

Berpeluang menziarahi anakanda sulung kami kat asrama, setelah hampir sebulan tanpa khabar berita, ikutkan kami kena pantang jumpa sehingga 40 hari permulaan, tapi dia yang telefon minta datang, apalagi..heehee.. Sempatkan jugak buat 2 jenis biskut untuk kudapan dia kat asrama. 

Biskut ni kalau anda tidak punya mesin pasta, boleh gunakan nozel & piping bag sahaja, masukkan doh biskut dalam piping bag & paipkan atas loyang. Boleh juga cuma bulat2kan & tekan bg nipis & susun atas loyang, hias dan bakar..terpulang nak guna kaedah yang mana, sebab doh biskut ni lembik tak boleh bentukkan guna pencetak biskut.

DANISH BUTTER COOKIES
Resepi : page Falcon FB
Olahan : AnnaQawina
  • 320g tpg gandum
  • 200g butter
  • 100g gula icing 
  • 1 bj telur gred B
  • 1sdb esen vanila
 Cara2:
  • Satukan gandum/butter/gula icing dlm mangkuk pasta.
  • Tekan fungsi mix -on. Biarkan bergaul sebati.
  • Masukkan sedikit2 bhn cecair (telur +esen)
  • Mix sekejap je. Off.
  • Tekan fungsi extruded - on.
  • Biarkan doh keluar & potong ikut kesesuaian yg kita nak.
  • Bentukkan ikut suka. Hiaskan.
  • Bakar suhu 150'c 15mnt. api atas bawah.
  • Selamat mencuba..

3 ulasan:

ig bubuwanys berkata...

mesin falcon ni sgt membantukan,.
salam perkenalan,saya pon jd rajin buat biskut bila ada mesin ni.....

Anna Qawina berkata...

Ig bubuwanys : Salam perkenalan juga.
sangat2 membantu tapi kalau x rajin macam saya takleh watpe jugak..heehee

Panitia Geografi berkata...

Berapa harga mesin ini?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...