Khamis, 7 Julai 2011

Ayam Goreng Berempah Cajun

Menu ringkas petang semalam..diperap tah berapa lama..hehe..sedap rasa rempah tu..Jom cuba..kena ada cajun la ek..Resepi dari dapur Kak Nor yang femes dengan cajun tuh..


AYAM GORENG BEREMPAH CAJUN

Bahan:
  • 1/2 ekor ayam ~ potong kecil dan toskan
  • 3 ulas bawang putih ~ ditumbuk
  • 1 sudu besar cajun
  • 1 sudu besar serbuk cili kasar
  • 1 sudu kecil serbuk kunyit
  • 1 sudu teh madu
  • 1 sudu besar jus limau nipis *Ana guna jus lemon
  • 1 sudu besar air
  • garam
  • minyak

Cara:
  • Campurkan kesemua bahan kecuali ayam dan minyak dan gaul hingga sebati.
  • Lumurkan pada ayam dan perap sekurangnya 1/2 jam
  • Panaskan minyak dan goreng ayam hingga masak.
  • Hidangkan panas2.
SELAMAT MENCUBA...sedap ni tau..

**maaf..tak sempat meng'online'kan diri lama2 dpn komputer..t.kasih singgah & komen, akan dibalas nanti InsyaAllah**

13 ulasan:

Cheq Sue berkata...

Belum beli lagi cajunnyer... :)

ady berkata...

as-salam
menggoda betul ayam goreng tu..:)

quinnie berkata...

anna...kita dulu beli cajun ni sampai expired sebab tak tau nak buat apa...nak buat ayam goreng pakai cajun ni sampai ke la tak buat2..heheheh...hari ni kita pun goreng ayam jugak...tapi goreng tepung jek...heheheh

Cik Tetra berkata...

wah sedapnye...tp sy x reti masak la...nti nk suh mak masakkan la..heeeeeeeeeeee... :D

lina_pg berkata...

sana sini dok menayang menu cajun ni, cajun tu apa ek?sori lah agak jakun ngan menda ni eheh..

Mamasya berkata...

Dtg dapur Anna intai apa dihidangkan...ayam cajun belum pernah cuba.
berkenan nengok roti Anna kat bawah tu...nampak gebus...

Amie berkata...

sedapnya....tak puas makan seketul! nak lebih....

tun_telani berkata...

yay! yay!! dah ada cajun!! yay! yay!!! hehe.. duk sengih lebar lg nii petang td posmen dtg hntr cajun..

Kak Sam berkata...

Alamak cajun lagi. Kena pi cari ni. Lina kalau jumpa bgtau erk

Ezadlieza berkata...

salam anna...wahhh anna dah bercajun cajun dah nih...mcm2 menu dah kuar..akak ketinggaln ketapi dah nih...

Diana @ Melley Mey berkata...

wah sedapnya nampak ayam tu... tmbh2 lg ada bubuh cajun kan.. mesti sgt sedap

Gee® berkata...

salam ziarah... sedap ayam tuh... tumpang semangkok

intan morsalin berkata...

sya sma cam lina_pg....cajun tu pebende..leh tunjuk gambo x?..pe kegunaan cajun tu...